"Nejhorší vizitkou výživového specialisty je klient, který přemýšlí nad každým soustem s pocitem stresu a v hlavě nebo v kapse nosí kalkulačku kalorií".

Cesta ke zdravému stravování nevede zdaleka jen přes počítání kalorií. Mnohem důležitější je přemýšlet o tom, jaké potraviny kupujeme a z jakých zdrojů, jak je upravujeme, jaké přirozené živiny a jaká aditiva obsahují a jestli jsou čersrvé.

V rozhodování se o množství a struktuře jídla, které se chystáme každý den sníst, nám může pomoci pomyslný talíř, který si v duchu rozdělíme na čtvrtiny. Dvě čtvrtiny budou naplněny různými druhy sezónního ovoce a zeleniny, převažovat by měla zeleniny, částečně syrová, částečně tepelně upravená.Třetí čtvrtina patří kvalitním bílkovinám z luštěnin, ryb, ořechů a semen, masa, mléčných výrobků a vajec. Čtvrtá pak kvalitním, nejlépe celozrnným polysacharidům. Porce jsou doplněny kvalitními tuky a oleji.

Ke zdravému, pozitivně vnímanému jídlu je potřeba přidat dobrou náladu, hezké vztahy s okolím, každodenní pohyb a odpočinek.

Ráda Vám pomohu s přípravou zdravého talíře. i s  realizací přínosných změn ve  Vašem stylu života.

Pečujte o sebe!

Buďte zdravější, šťastnější a krásnější navzdory věku.

Novinky

08.11.2015 00:00
V první fázi fungování mých webových stránek bych chtěla v sekci články postupně probrat...
<< 1 | 2 | 3